Wat is 'Ontdekkerk'?

De Ontdekkerk is een landelijk concept, nu ook in Hellendoorn.

Voor wie is de 'Ontdekkerk'?

Het is voor alle leeftijden (0-104 jaar), los van of je wel of niet gelooft of naar de kerk gaat.

Wat is de 'Ontdekkerk'?

Met een thema en een Bijbels verhaal gaan we aan de slag.

Elke Ontdekkerk bestaat uit drie onderdelen:

• ‘samen ontdekken’
  • ‘samen vieren’
  • ‘samen eten’banner

Het ontdekken begint om 15 uur 30.
Met elkaar zijn we ontdekkend, creatief, onderzoekend, sportief, maar vooral ook samen en verbindend bezig rondom een thema. Er zijn activiteiten voor alle leeftijden.

Denk aan een peuterhoek voor de jongsten, scheerschuimtekenen, vogelhuisjes bouwen, een draagbaarparcours, een bed-estafette, vriendschapssjoelen, bierkratten-challenge, tegoedbon of beterschapskaart maken, vriendschapsarmbandjes knopen, bloemschikken, een bingo, windlichtknutselen, een teamspel, vriendenbattle, een puzzelwand, een ‘kapel’ met een ingetogen activiteit... en nog veel meer.

Rond 17 uur vieren we ...
Vanaf 17 uur volgt er een korte, laagdrempelige viering voor alle leeftijden in de kerk. We verweven de activiteiten en het thema in de viering.

... met aansluitend een maaltijd.
Vervolgens gaan we rond 17 uur 30 gezellig met elkaar eten. De catering zorgt voor het eten en drinken, en waar het kan, is dit aan het thema gekoppeld. Opgeven voor deelname aan de ontdekkkerk is niet nodig.

Voel je welkom, kom gerust en neem iemand mee! De derde 'editie' is op 23 april vanaf 15.30 uur in de Leerkamer (Zuid-Esweg) met een gezamenlijk startmoment.