Volgende keer

'Als het stormt ... ' 19 november

19 novemberDeze keer gaat het over 'Als het stormt ...’ We maken allemaal op onze eigen manieren stormen mee. Hoe blijf je veilig en waar vind je vaste grond? Waar vind je 'veiligheid op je eigen postzegel'?

De Ontdekkerk is voor alle leeftijden en laat je op een laagdrempelige manier kennismaken met een Bijbels thema. Ook is er genoeg ruimte voor ontmoeting met elkaar. Dus kom gerust langs en neem iemand mee. De opbouw is zoals eerdere edities: eerst ontdekken, dan vieren en vervolgens een gezamenlijke maaltijd. We starten wel iets later, met een inloop om 15.45 en om 16 uur een gezamenlijk startmoment.

'Verschillend Samen' 16 Juli

uitnodiging 16 juliKom je ook naar de Ontdekkerk om samen te ontdekken, vieren en eten?

Dit keer gaan we aan de slag met het thema ‘Verschillend Samen’. In de Bijbel schrijft Paulus hoe we als verschillende mensen lijken op: verschillende lichaamsdelen van eenzelfde lichaam.

Wat kun je ontdekken? Ontdek je eigen spirituele taal aan de hand van een test, ga aan de slag met je zintuigen, doe een estafette, knooi iets rond het thema en nog veel meer.

Natuurlijk zijn er nog meer activiteiten en is er wat te drinken en gelegenheid om te kletsen met elkaar.
Om 15 uur 30 is er een gezamenlijk, kort, startmoment in de Leerkamer.
Na half 5 is er een korte viering voor jong & oud in de kerk.
Vervolgens sluiten we af met een gezamenlijke maaltijd. Opgave niet nodig. Wees welkom! Heeft u nog vragen, neem dan contact op met Willeke Aangeenbrug: willeke {a} aangeenbrug.org

'Muziek van de Herder' 23 april

De Derde Editie van de Ontdekkerk is op 23 april met het thema 'Muziek van de Herder'. De Ontdekkerk is een creatieve, andere manier om met een Bijbels thema aan de slag te gaan. Het is voor alle leeftijden en iedereen is welkom.

Hoe ziet het programma eruit?

Om 15.30 is er een korte aftrap in de Leerkamer. Daarna kun je het thema ontdekken met diverse activiteiten:

• ga schaap-sjoelen
  • diep Psalm 23 uit met een workshop,
  • speel het spel: wie is de wolf?
  • maak een windgong
  • bespeel het waterorgel
  • loop de speurtocht
  • verbind je naam met Gods naam
  • wees creatief met schaap (van klei en of steen)
  • schiet de wolf met een blaaspijp
  • voor kleuters en peuters is er een aparte hoek
  • je kunt ook wat drinken en gezellig kuier'n met anderen

Rond 16.45 begint er een korte viering voor jong & oud in de kerk

Na 17.15 is er een gezamenlijke afsluiting met een maaltijd. En oh ja, wie was nou de wolf ..?

'BOUWEN' 30 OKTOBER

De Tweede Editie van de Ontdekkerk is op 30 oktober rond het thema Bouwen.

Voor wie & wat?

Na een geslaagde eerste keer nodigen we weer iedereen uit van 0 - 104 jaar voor deze editie op zondagmiddag 30 oktober vanaf half 4 in de Leerkamer (ingang vanaf Zuid-Esweg). De Ontdekkerk is voor iedereen, ongeacht leeftijd, gender en betrokkenheid bij de kerk. Opgave niet nodig, toegang gratis (er is een vrijwillige-giftenpot)

1. Activiteiten

bouwenRondom het thema Bouwen zijn er diverse activiteiten van 15.30 - 16.45 in en rond de Leerkamer en kerk. Waaronder een challenge bierkratten bouwen, met een finale aan het eind van het tijdsblok. Het is ook mogelijk vogelhuisjes te maken, spellen rond het thema bouwen en nog veel meer activiteiten. Natuurlijk is er ook een peuterhoek en ontbreekt de sjoelbak niet (al heeft dat niks te maken met bouwen).

2. Viering

Rond 17 uur is de viering in de kerk met de gelijkenis van het bouwen op zand en rots. Een paar activiteiten komen terug tijdens deze viering. We zingen enkele liederen en we horen een lezing uit Mattheus.

3. Maaltijd

Na de viering bouwen we ons eigen diner! Want na alle activiteiten en de gezamenlijke viering zal iedereen trek hebben.

‘VRIENDSCHAP’ 26 JUNI

Ooit gehoord van een 'Ontdekkerk'? Zondag 26 juni vanaf 15.30 uur is het zover in de Leerkamer. Het is een landelijk concept, nu ook in Hellendoorn.

Voor wie is de 'Ontdekkerk'? Het is voor alle leeftijden (0-104 jaar), los van of je wel of niet gelooft of naar de kerk gaat.

Wat is de 'Ontdekkerk'? Elke Ontdekkerk bestaat uit drie onderdelen: ‘samen ontdekken’, ‘samen vieren’ en ‘samen eten’. Met elkaar zijn we ontdekkend, creatief, onderzoekend, sportief, maar vooral ook samen en verbindend bezig rondom het thema.

standbeeld vrienden dragen gewonde vriend

De allereerste keer gaan we aan de slag rondom het thema ‘vriendschap’ gekoppeld aan het Bijbelse verhaal van de vier vrienden die zorgen voor een zieke vriend.

Er zijn activiteiten voor alle leeftijden. Denk aan een peuterhoek voor de jongsten, scheerschuimtekenen, een draagbaarparcours, een bed-estafette, vriendschapssjoelen, tegoedbon of beterschapskaart maken, vriendschapsarmbandjes knopen, bloemschikken, een bingo, een teamspel, vriendenbattle, een puzzelwand, een ‘kapel’ met een ingetogen
activiteit... en nog veel meer.

Vanaf 17 uur volgt er een korte, laagdrempelige viering voor alle leeftijden in de kerk. We verweven de activiteiten en het thema in de viering.

Vervolgens gaan we rond 17 uur 30 gezellig met elkaar eten. De catering zorgt voor het eten en drinken, en waar het kan, is dit aan het thema gekoppeld. Opgeven voor deelname aan de ontdekkkerk is niet nodig.